Autostrada

<12345>

2005-10-25 09:36:09
Wojewoda wydał właśnie ostatnią decyzję ustalającą przebieg autostrady A-1 przez województwo śląskie. Decyzja dotyczy odcinka przebiegającego m.in. przez Powiat Tarnogórski, Piekary Śl. i Bytom. Autostrada będzie przebiegała zgodnie z wskazaniami lokalizacyjnymi z 1999 roku, z drobnymi korektami. Więcej na stronie wojewódzkiej http://www.katowice.uw.gov.pl/urzadkatowice.php?biuro_prasowe/aktualnosci/news1087

2005-08-02 23:09:03
fafaktycznie hehenk, autostradę powinno się zrobić tak, aby nie przecinała żadnych miejscowości. Najlepiej gdzieś ..... na Saharze. No, albo wkopać ją w ziemię w Suchej Górze jak ktoś już proponował - wielki rów przez Dolomity. To nie przecinałoby niczego ..... poza najlepszymi terenami Bytomia, czyniąc spustoszenie w całym pasie zieleni Wyżyny Tarnogórskiej. Nawiązując zaś do sprawy MOP, to przede wszystkim proszę nie wmawiać mi znowu czegoś czego nie napisałem. Nie pisałem o akcie zemsty. Kto właściwie miałby się mścić i za co? Napisałem o nieprzychylnej atmosferze dla przebiegu autostrady jaką pewne osoby wygenerowały w Bytomiu. Zamiast zadbać o korzyści z autostrady, np. w postaci dającego trwałe miejsca pracy MOPu, trwoniono energię na - co tu owijać w bawełnę - walkę o wyborców. Zgadzam się oczywiście z tym, że lokalizacja MOPów wynika z wyliczeń. Te wyliczenia oparte są jedank na pewnych założeniach. Ponieważ Bytom nie starał się o lokalizację MOPu założono, że go tu nie będzie. Tak myślę.

2005-08-01 16:13:24
Henk pisze że myśli. Ja widzę że nie bardzo skoro sugeruje że Miejsce Obsługi podóżnych jest projektowane lub nie w akcie zemsty za nieprzychylność do przebiegu samej trasy. Ja myślałem że wynika to z wyliczeń i norm projektowania. Poza tym wielokrotnie widziałem w Niemczech że takie punkty są równomiernie oddalone od siebie.
A w ogóle to projektant ukarał Bytom przecinając go autostradą.

2005-07-14 23:44:53
Minęło dobre kilka miesięcy do kolejnego ważnego ruchu w temacie A-1. W lipcu Wojewoda Śląski wszczął postępowania w sprawie lokalizacji autostrady na odcinkach Woźniki- Piekary Śląskie oraz Piekary Śląskie-Maciejów. Wg dokumentacji, która jest do wglądu w urzędzie wojewódzkim, w interesującym nas rejonie będą dwa węzły: "Piekarski" na tzw. obwodnicy zachodniej Piekar, oraz "Bytomski" na ul.Strzelców Bytomskich na wysokości ul.Dąbrowa Miejska. Są też niestety przewidziane SPO - Stacje Poboru Opłat. Nie ma niestety w Bytomiu i Piekarach MOPu - Miejsca Obsługi Podróżnych. Szkoda, bo są to miejsca pracy. Myślę, że to poniekąd wynik nieprzychylnej atmosfery w Bytomiu dla przebiegu autostrady. Taki MOP będzie za to miała mała Wieszowa /właściwie na granicy Wieszowy i Zabrza-Grzybowic/. Tam też będziemy mieli kolejny bliski wjazd na A-1. Będzie on zlokalizowany za głownym skrzyżowaniem drogi biegnącej od Tarnowskich Gór, Stolarzowic i Górnik w kierunku Gliwic z drogą krajową na Opole i Wrocław. Samo skrzyżowanie będzie przebudowane na rondo, co znacznie poprawi warunki przejazdu przez to zakorkowane często miejsce. Po decyzji Wojewody postaram się opublikować plany lokalizacyjne w formie graficznej.

2004-12-09 14:19:10
Musi znaleźć się tutaj bardzo ważna informacja. W uchwalonym w czerwcu br. nowym Planie zagospodarownia przestrzennego Województwa Śląskiego autostrada została zapisana zgodnie z wskazaniami z 1999r. Droga ekspresowa S-11 została wytyczona zgodnie z propozycją Powiatu Tarnogórskiego, o której pisałem wcześniej. Przewidziano równiez wariantowo zmianę przebiegu drogi wojewódzkiej W-911 na wariant proponowany przez Powiat Tarnogórski, który likwiduje uciążliwy przejazd tranzytu przez Orzech. Wariant ten rozwiązuje także problem fatalnego wyjazdu z Radzionkowa w kierunku Świerklańca. Plan zgospodarowania wszedł w życie w sierpniu, a więc po zakończeniu dotychczasowej dyskusji na tym forum.
Wiatry są więc pomyślne. Jedyny mankament, to kilka dobrych lat do realizacji tych planów.

2004-07-16 16:47:03
Bardzo proszę, aby nie pisać co ja niby chciałem powiedzieć. Nie napisałem, że przy ul.Strzelców B. można spać spokojnie. Janusz, podawaj swoje argumenty, a nie fałszuj moich wypowiedzi. Ja wiem, że to jeden z twoich sposobów dyskredytowania adwersarzy, ale nie pozwolę ci na to. Janusz, to jest nie w porządku! W sprawie tej ulicy napisałem coś zupełnie przeciwnego. Projekt, który opisałem odciąża Sucha Górę i Bobrowniki Śl. od ruchu tranzytowego, a więc szczególnie od samochodów ciężarowych. To napisałem. * Projekt, który opisałem nie jest powieleniem żadnej obywatelskiej propozycji. To już totalne przekłamanie. Napisałem wyraźnie, że propozycja tarnogórska nie przewiduje zmiany przebiegu autostrady i wyklucza propozycję obywatelską. To napisałem * Po co ta zaczepka z przepisami, na które się nie powołałem? To dokładnie te same przepisy, z których skorzystał J.Paczocha również ich nie wskazując. Znamy więc te przepisy. * No i proszę, zamiast dyskutować o autostradzie jestem zmuszony powtarzać swoje wpisy i wykazywać, że nie jestem wielbłądem. Czas chyba kończyć ten temat na forum STS skoro zabrakło nowych argumentów na merytoryczną dyskusję.

2004-07-15 23:46:55
Poniższy tekst pana Bonka, szczególnie dotyczący wymogów przepisowych, ale bez podania źródeł, czyli podstaw prawnych jest niewiarygodny.* Podane przeze mnie konkrety nie służą do straszenia małych dzieci czarnym ludem. Mają zmusić dorosłych do myślenia. Pan Bonk ma w tej materii do powiedzenia tylko tyle, że można dalej spać spokojnie, szczególnie przy ul. Strzelców, która już teraz dudni dniem i nocą od przewalających się kawalkad samochodów.* Obwodnicy piekarsko-bytomsko-tarnogórskiej nikt nikomu nie sprezentuje. W ramach propozycji obywatelskiej jej wybudowanie jest po prostu wymuszone, czyli zagwarantowane.* Propozycja obywatelska dotycząca dróg towarzyszących autostradzie została powtórzona przez władze powiatu tarnogórskiego (i bardzo dobrze, bo nie chodzi o to kto pierwszy i lepszy). A zatem nie może być częściowej zgodności i częściowej niezgodności przedłożenia obywatelskiego i powiatowego.

2004-07-14 14:48:07
Po raz kolejny muszę sprostować zastraszające dla mieszkańców Suchej Góry informacje zawarte w tekście J.Paczochy. * „Studium uwarunkowań ...” nie daje podstaw do wysnucia „wniosku o nieuchronności poszerzenia” ul.Strzelców Bytomskich [chodzi o poszerzenie z wyburzeniami]. Wybiegając dalej w przyszłość powiem, że nawet uchwalenie planu zagospodarowania przestrzennego nie przesądza sprawy. Zapisy w studium i w planie wynikają z uwarunkowań formalnych. Wszystkie dotychczasowe plany ujmowały modernizację tej ulicy bo musiały, a jak jest każdy widzi. Ten straszak jest po prostu nieuczciwy wobec mieszkańców Suchej Góry. * Podobnie z podanymi parametrami dróg. Proste przełożenie zastosowane przez JP, że jeśli ul.Strzelców B. jest drogą krajową, to musi mieć szerokość 20-30m i trzeba wyburzać - jest nieprawdziwe. Gdyby tak było wyburzyć trzeba by także ul.Piłsudskiego i ul.Wrocławską w centrum Bytomia. Przepisy, na których oparł się JP przewidują odstępstwa od norm podyktowane m.in. istniejącym zagospodarowaniem, a z taką sytuacją mamy do czynienia. Uwarunkowań jest o wiele więcej. * Wybudowanie obwodnicy piekarsko-bytomskiej nie jest warunkiem uratowania Suchej Góry. Kluczowe jest połączenie drogi ekspresowej S-11 z autostradą A-1. W Starostwie Tarnogórskim powstała koncepcja, której głównym założeniem jest skomunikowanie tych dróg w taki sposób, by maksymalnie wykorzystać już istniejące ślady dróg krajowych i wojewódzkich, a jednocześnie nie degradować nowych terenów. Przebieg odciąża Suchą Górę oraz Bobrowniki Śl. od ruchu tranzytowego, a jednocześnie ratuje Orzech i cenne tereny w rejonie zalewu Nakło-Chechło. W części omijającej Orzech koncepcja jest zbieżna z propozycją JP. Nie wymaga ona jednak zmiany przebiegu autostrady, a na odcinku tarnogórskim nawet taką zmianę wyklucza.

2004-07-11 13:07:22
Jak zawsze merytorycznie.* Ulica Strzelców Bytomskich ma obecnie status drogi krajowej. W "Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Bytom" określono jej parametry jako Z 1/4 - zbiorcza z czterema pasami ruchu (po dwa w każdym kierunku). Jest to zaniżenie parametrów, bo dla drogi krajowej ma być GP, wyjątkowo G.* Studium musi być poprawione. Ale i tak i tak ul. Strzelców nie posiada parametrów ani drogi zbiorczej (Z), ani krajowej (GP).* Kluczowe parametry to: szerokość - 30 m dla GP (20 dla Z); szerokość pasa ruchu - 3,50 m dla GP (3,50 dla Z); pobocze - 1,50 m (1,00 dla Z); odległość chodnika od krawędzi jezdni - 5 m (O m dla Z).* Obecnie jezdnia u.l Strzelców w Suchej Górze ma szerokość od 6 do 11,5 m. Wynika z tego wniosek o nieuchronności poszerzenia, albo o możliwości uratowania Suchej Góry poprzez wybudowanie obwodnicy piekarsko-bytomskiej przedłużonej do Tarnowskich Gór i powiązanej z korektą autostrady A-1 - patrz mapa na stronie www.pdb.boo.pl

2004-07-10 22:09:11
Panie Henryku, nie takiej odpowiedzi oczekiwalam.Teraz zamiast delektowac sie urokami lata, mysli moje kraza wokol tego co Pan napisal ;-). Jesli sie powiedzialo A nalezaloby powiedziec i B, bo cien na dzialalnosc komitetu stolarzowickiego i tak zostal w tym co Pan napisal - rzucony...Ech mezczyzni, trudno Was niekiedy zrozumiec ;-).Pozdrawiam

2004-07-10 17:37:46
Pan Henryk Bonk pisze, że wie ale nie powie. Moje dzieci też tak mówią. Pani Aniu - radzę wykazywać trochę więcej tolerancji wobec dzieci i zachowujących się jak dzieci.

2004-07-08 23:51:42
A więc ten co to napisał popełnił pomówienie, albo się o nie otarł i teraz kombinuje jak koń pod górkę. Pani Anno zgadzam się z Panią. Pan Bonk pokazał. że przedstawia sprawę niewiarygodnie.

2004-07-08 15:14:04
Pani Anno ja potrafię odpowiedzieć na to pytanie. Nie odpowiem jednak, bo jestem odpowiedzialny za swoje słowa. Kontekst w jakim znalazły się zacytowane przez Panią słowa pozwalał na sformułowania tam zawarte. Spełnienie Pani oczekiwań byłoby zwykłym pomówieniem. Z wyrazami szacunku

2004-07-08 12:41:32
Panie Henryku jestem kobieta i dopkoki nie zostanie zaspokojona moja ciekawosc bede nadal drazyc ten temat.........Napisal Pan " przekonałem się, że ten komitet to chyba z 4 osoby – z tobą włącznie. O powiązaniach tych osób z jedną firmą, której zagraża „przebieg stolarzowicki” wiedzą wszyscy bliżej znający sprawę ""....... Przytacza pan iz w Komitecie dziala 4 sosoby wlacznie z Panem Paczocha.......i ktoras z tych osob walczy o byt swojej firmy.................Ja bardzo prosze o odpowiedz i nie odpuszcze tego.....Jak brzmi nazwa tej firmy....Panie Henryku mysle ze Pan tak jak i ja jest odpowiedzialny za swoje slowa i potrafi Pan bez problemu odpowiedziec na TO pytanie....... w innym przypadku mam powod myslec iz nie powinnam wierzyc w zadne slowo napisane z Pana strony gdyz w momencie zadania prostego istotnego dlq mnie pytania - nie potrafi Pan odpwiedziec.......pozdrawiam

2004-07-07 23:26:24
Przekonuję się po raz kolejny, że jak ktoś chce to wyczyta w jasnych stanowiskach, to co chciałby tam znaleźć, nawet jeśli tam tego nie ma. * Burmistrz Miasteczka Śl. nie poparł propozycji zmiany przebiegu autostrady. Ewentualne poparcie uzależnił od warunków, które okazały się nierealne do spełnienia. Chodziło m.in. o pozytywne stanowisko pozostałych gmin. Te zaś zdecydowanie sprzeciwiły się zaproponowanej zmianie. * Burmistrz Radzionkowa w swoim stanowisku wymienił kilka powodów dla których przebieg autostrady w rejonie granicy Bobrownik Śl. i Radzionkowa jest trudny do zaakceptowania. Choć nie napisał tego wprost, dał wyraźnie do zrozumienia, że nie popiera proponowanej zmiany. [Dysponuję stanowiskami Burmistrzów Miasteczka Śl. i Radzionkowa, na które się powołuję]. * Wójt Zbrosławic nie poparł przebiegu propagowanego przez JP. Jego działania są związane z wystąpieniem części mieszkańców Zbrosławic o zmianę przebiegu na ich terenie. Propozycja JP ich problemu nie rozwiązuje. Rozwiązuje go wariant zabrzański. Dlatego właśnie doszło do wspomnianego już spotkania w gabinecie Wicewojewody Śląskiego. Wariant zabrzański rozwiązuje jednocześnie problem Stolarzowic. * Przypomnę też ponownie, że propozycję JP odrzucił ze względów merytorycznych Wojewoda Śląski, który decyduje o lokalizacji autostrady. Odrzucili ją prezydenci i burmistrzowie pozostałych gmin śląskich przez które ma przebiegać autostrada (m.in. Świerklaniec, Tarnowskie Góry, Bytom i Piekary Śl.). Odrzucili ją eksperci przygotowujący dokumentację budowy autostrady oraz Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, która odpowiada za jej budowę.