Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wszczął postępowanie w sprawie naruszania interesów konsumentów związane ze świadczoną przez TPSA usługą "Pakiety internetowe TP", podaje PAP. Według prezesa UOKiK, istnieje wiele wątpliwości co do rzetelnego informowania klientów przez Telekomunikację, które w obecnej formie może naruszać zbiorowe interesy konsumentów.
Wątpliwości UOKIK wzbudza fakt, że TP SA nie informuje konsumentów o zakresie wykorzystania przysługującego im limitu dostępu do Internetu, ani też jego wyczerpaniu. Efektem tych działań jest nieświadome przekraczanie przez abonentów przyznanych im limitów oraz konieczność ponoszenia znacznie wyższych opłat za korzystanie z Internetu bądź niewykorzystywanie wszystkich opłaconych połączeń z obawy przed wysokimi rachunkami, czytamy w komunikacie Urzędu.
UOKiK ma zbadać czy praktyki TPsy nie naruszają zbiorowych interesów konsumentów. Jeśli tak, Urząd wyda decyzję nakazującą zaniechanie takich działań i dostosowanie się do wytycznych. Postępowanie powinno zakończyć się w ciągu dwóch miesięcy. Prezes UOKiK może nałożyć na firmę karę do wysokości do 1 tys. euro za każdy dzień zwłoki w wykonaniu decyzji.
Wątpliwości UOKIK wzbudza fakt, że TP SA nie informuje konsumentów o zakresie wykorzystania przysługującego im limitu dostępu do Internetu, ani też jego wyczerpaniu. Efektem tych działań jest nieświadome przekraczanie przez abonentów przyznanych im limitów oraz konieczność ponoszenia znacznie wyższych opłat za korzystanie z Internetu bądź niewykorzystywanie wszystkich opłaconych połączeń z obawy przed wysokimi rachunkami, czytamy w komunikacie Urzędu.
UOKiK ma zbadać czy praktyki TPsy nie naruszają zbiorowych interesów konsumentów. Jeśli tak, Urząd wyda decyzję nakazującą zaniechanie takich działań i dostosowanie się do wytycznych. Postępowanie powinno zakończyć się w ciągu dwóch miesięcy. Prezes UOKiK może nałożyć na firmę karę do wysokości do 1 tys. euro za każdy dzień zwłoki w wykonaniu decyzji.