Po raz pierwszy w historii, w ubiegłym roku mieszkanki Wielkiej Brytanii wydały więcej pieniędzy na zakupy online, niż mężczyźni.
Generalnie to kobiety wydają na zakupy więcej niż mężczyźni, jednak dotychczas Internet był wyjątkiem potwierdzającym regułę. Z ostatnich badań Verdict wynika jednak, że w ubiegłym roku Brytyjki wydały na zakupy online średnio 495 funtów - aż o 71% więcej niż, w roku 2002r. Statystyczny Anglik wydał tylko 470 funtów. Na pocieszenie płci brzydkiej pozostaje fakt, że panowie stanowili ponad połowę kupujących w Sieci. Niestety Verdict przewiduje, że proporcje zmienią się na niekorzyść mężczyzn już w tym roku.
W 2003r. całkowita wartość sprzedaży na rynku detalicznym w Wielkiej Brytanii wyniosła 4,9 mld funtów i była wyższa o 36% niż rok wcześniej. Udział zakupów online w rynku wyniósł 1,9%. Na zakupy przez Internet w ubiegłym roku najwięcej wydawały osoby po 55 roku życia – średnio 527 funtów – i była to grupa osób, która zanotowała największy wzrost wydatków na zakupy online – 129%.
Generalnie to kobiety wydają na zakupy więcej niż mężczyźni, jednak dotychczas Internet był wyjątkiem potwierdzającym regułę. Z ostatnich badań Verdict wynika jednak, że w ubiegłym roku Brytyjki wydały na zakupy online średnio 495 funtów - aż o 71% więcej niż, w roku 2002r. Statystyczny Anglik wydał tylko 470 funtów. Na pocieszenie płci brzydkiej pozostaje fakt, że panowie stanowili ponad połowę kupujących w Sieci. Niestety Verdict przewiduje, że proporcje zmienią się na niekorzyść mężczyzn już w tym roku.
W 2003r. całkowita wartość sprzedaży na rynku detalicznym w Wielkiej Brytanii wyniosła 4,9 mld funtów i była wyższa o 36% niż rok wcześniej. Udział zakupów online w rynku wyniósł 1,9%. Na zakupy przez Internet w ubiegłym roku najwięcej wydawały osoby po 55 roku życia – średnio 527 funtów – i była to grupa osób, która zanotowała największy wzrost wydatków na zakupy online – 129%.