Wiadomości:
E-mail przegrywa z komunikatorami...
utworzono: 22-08-2007
Autor: Dziennik Internautów - mm
...a połączenia modemowe wypierane są coraz mocniej przez łącza stałe, wynika z ostatniego badania OnlineBus firmy sondażowej GfK. Analitycy GfK twierdzą, iż w rozwoju polskiej Sieci z roku na rok widać coraz wyraźniej ogólną poprawę.

Z internetu korzysta 58 proc. polskich nastolatków w wieku 15-19 lat - wynika z badania GfK OnlineBus, ale tylko 48 proc. z nich używa programów pocztowych. Reszta do komunikacji używa wyłącznie coraz popularniejszych komunikatorów internetowych.

Badanie wskazuje, iż największy odsetek młodych internautów - 84 procent - występuje w miastach o liczbie ludności w przedziale 50 - 100 tysięcy i w miastach największych, powyżej 500.000 mieszkańców, gdzie odsetek ten sięga 70 procent. Najniższy odsetek nastoletnich internautów jest na wsiach i wynosi tam 48%.

Penetracja internetu w Polsce wyniosła na koniec 2003 roku 23 procent. W porównaniu do 2002 roku jest to wzrost o 6 punktów procentowych, natomiast w stosunku do 2001 liczba internautów niemal podwoiła się.

Znacząco wzrosła częstotliwość korzystania z internetu. Na przestrzeni ostatnich trzech lat analitycy GfK prześledzili jak wzrastał odsetek korzystających z sieci kilka razy w tygodniu pośród tych, którzy deklarowali korzystanie z sieci w ogóle. Okazało się, że o ile w latach 2001-2002 odsetek ten wzrósł o około 3 punkty, o tyle przyrost w ciągu ostatniego roku wyniósł aż 16 punktów procentowych.

Na przestrzeni ostatnich trzech lat o 5 pkt procentowych wzrósł odsetek domowych użytkowników internetu wśród ogółu internautów. Jak twierdzą analitycy GfK jest to trend, który stymuluje handel w sieci. Wzrósł również odsetek zaglądających tam kobiet, z 38 procent w 2001r. do 45 proc. na koniec ubiegłego roku.

Zmienił się również rodzaj łącza, z jakiego korzystamy przy połączeniach z siecią, zarówno w domu jak i w miejscu pracy. W 2001 roku 85 procent domowych łączy stanowiły połączenia modemowe typu dial-up. W roku 2002 rozpoczął się odwrót od tej technologii, zrezygnowało z niej wówczas 14 procent internautów, w ubiegłym roku kolejnych 10 procent. W obecnej chwili połączenia modemowe stanowią według GfK nieco ponad 60 procent łączy domowych.

Oczywiście powyższe przejście odbyło się w kierunku łącza stałego, które za sprawą licznych promocji, wkroczyło do naszych domów. Obecnie stałe łącze posiada 36 procent internautów korzystających z sieci w domu. Dla porównania w 2001 było ich o dwie trzecie mniej.

Jeszcze większą dynamikę tego zjawiska analitycy GfK notują w odniesieniu do połączeń w miejscach pracy Polaków. Tam połączenia typu dial-up to w tej chwili 33 procent rynku, podczas gdy jeszcze trzy lata temu stanowiły prawie 66 procent. I tak jak w przypadku połączeń domowych, tak i w naszych biurach wypierają je łącza stałe - ich odsetek w stosunku do 2001 roku podwoił się.

Badanie przeprowadzono w grudniu 2003 r.
Źródła
di.com.pl
Komentarze
Brak komentarzy