W 2003 roku obroty handlu detalicznego przez Internet w Stanach Zjednoczonych powinny po raz pierwszy przekroczyć 100 mld dolarów - wynika z raportu, opublikowanego przez instytut Forrester Research. Jeszcze niedawno prognozy mówiły 96 mld USD. Analitycy twierdzą, iż jest to prawdziwy boom.
Według instytutu, konsumenci amerykańscy wydadzą w ten sposób na zakupy prezentów "w tygodniach świątecznych" 2003 roku ponad 12 mld dolarów.
W 2002 roku sprzedaż detaliczna przez Internet wyniosła 76 mld dolarów i była o 48 proc. wyższa niż w 2001 roku. Prognozy na rok bieżący przewidywały mniejszy wzrost, ale handel internetowy okazał się w końcu "globalnie rentowny".
Według Forrester Research, w 2008 roku sprzedaż za pośrednictwem Internetu będzie stanowić 10 proc. całego handlu detalicznego w Stanach Zjednoczonych, w porównaniu z 3,6 proc. w 2002 r. i spodziewanymi 4,5 proc. w 2003 roku.
Według instytutu, konsumenci amerykańscy wydadzą w ten sposób na zakupy prezentów "w tygodniach świątecznych" 2003 roku ponad 12 mld dolarów.
W 2002 roku sprzedaż detaliczna przez Internet wyniosła 76 mld dolarów i była o 48 proc. wyższa niż w 2001 roku. Prognozy na rok bieżący przewidywały mniejszy wzrost, ale handel internetowy okazał się w końcu "globalnie rentowny".
Według Forrester Research, w 2008 roku sprzedaż za pośrednictwem Internetu będzie stanowić 10 proc. całego handlu detalicznego w Stanach Zjednoczonych, w porównaniu z 3,6 proc. w 2002 r. i spodziewanymi 4,5 proc. w 2003 roku.