Sony wraz z 14 japońskimi firmami z branży wydawniczej założyło spółkę Publishing Link, która zajmie się udostępnianiem książek poprzez Internet. Japoński gigant zaprezentował też gadżety, które posłużą do czytania e-booków.
Głównym udziałowcem Publishing Link jest Sony, duże pakiety akcji posiadają też wydawnictwa Shinchosha i Kodansha oraz drukarnie Dai Nippon Printing i Toppan Printing. Kapitał spółki wynosi 5,5 mln USD. Plan działania jest prosty: chodzi o utworzenie jak największej bazy publikacji, które od wiosny przyszłego roku będą sprzedawane przez Internet. Zakupione w ramach usług Publishing Link książki będzie można wykorzystywać przez 2 miesiące, później pliki będą niemożliwe do odczytania.
Publikacje będzie można przeglądać na zwykłych komputerach, jednak Sony oczekuje, że spragnieni nowości Japończycy będą w tym celu korzystać także z innych urządzeń. Dlatego koncern zaprezentował serię niewielkich wyświetlaczy, które pozwolą czytać książki elektroniczne nawet w przepełnionym wagonie tokijskiego metra.
Głównym udziałowcem Publishing Link jest Sony, duże pakiety akcji posiadają też wydawnictwa Shinchosha i Kodansha oraz drukarnie Dai Nippon Printing i Toppan Printing. Kapitał spółki wynosi 5,5 mln USD. Plan działania jest prosty: chodzi o utworzenie jak największej bazy publikacji, które od wiosny przyszłego roku będą sprzedawane przez Internet. Zakupione w ramach usług Publishing Link książki będzie można wykorzystywać przez 2 miesiące, później pliki będą niemożliwe do odczytania.
Publikacje będzie można przeglądać na zwykłych komputerach, jednak Sony oczekuje, że spragnieni nowości Japończycy będą w tym celu korzystać także z innych urządzeń. Dlatego koncern zaprezentował serię niewielkich wyświetlaczy, które pozwolą czytać książki elektroniczne nawet w przepełnionym wagonie tokijskiego metra.