Jak wynika z badań ankietowych przeprowadzonych przez międzynarodową firmę audytorską i doradczą Deloitte & Touche, najlepiej rozwijające się firmy technologiczne w Europie prowadzą działalność typu e-biznes.
Największy potencjał wzrostu spośród ankietowanych podmiotów wykazują firmy działające w sektorze oprogramowania i Internetu. Tegoroczna edycja rankingu Fast 50, przygotowana przez firmę Deloitte (pisaliśmy o nim w wiadomości: Najszybciej rozwijające się firmy w Polsce i Europie Śr.), poprzedzona była ankietą, w której przedstawiciele ocenianych firm wypowiadali się na temat swojej działalności, głównych problemów i wyzwań operacyjnych, czynników warunkujących wzrost oraz na temat stopnia wykorzystania nowoczesnych technologii w biznesie.
Okazało się, że 80% zwycięskich firm promuje się poprzez stronę WWW, połowa korzysta z elektronicznej wymiany danych z klientami i partnerami, a 34% regularnie kupuje on-line towary lub usługi wykorzystywane w prowadzonej działalności. Zaledwie kilka spośród zwycięskich firm nie prowadzi żadnej działalności e-biznes.
"Jako reprezentant branży komercjalizującej Internet i dostarczającej firmom rozwiązania typu e-biznes, mam nadzieję, że Fast 50 stanie się ważnym argumentem w dialogu z tymi firmami, które dotychczas nie wykorzystują jeszcze potencjału nowych mediów. Ranking wykazuje przecież czarno na białym, że warto!" - mówi Olgierd Cygan, dyrektor zarządzający agencji interaktywnej digital One.
Poza wykorzystaniem Internetu i nowoczesnych technologii, które niewątpliwie wpływają na optymalizację procesów biznesowych, wśród innych czynników warunkujących wzrost wymieniano: doskonałą jakość produktów (36%), odpowiednio dobrany moment wejścia na rynek (28%), wysokie kwalifikacje kadry (24%), autorskie technologie oraz dostępność kapitału.
Największy potencjał wzrostu spośród ankietowanych podmiotów wykazują firmy działające w sektorze oprogramowania i Internetu. Tegoroczna edycja rankingu Fast 50, przygotowana przez firmę Deloitte (pisaliśmy o nim w wiadomości: Najszybciej rozwijające się firmy w Polsce i Europie Śr.), poprzedzona była ankietą, w której przedstawiciele ocenianych firm wypowiadali się na temat swojej działalności, głównych problemów i wyzwań operacyjnych, czynników warunkujących wzrost oraz na temat stopnia wykorzystania nowoczesnych technologii w biznesie.
Okazało się, że 80% zwycięskich firm promuje się poprzez stronę WWW, połowa korzysta z elektronicznej wymiany danych z klientami i partnerami, a 34% regularnie kupuje on-line towary lub usługi wykorzystywane w prowadzonej działalności. Zaledwie kilka spośród zwycięskich firm nie prowadzi żadnej działalności e-biznes.
"Jako reprezentant branży komercjalizującej Internet i dostarczającej firmom rozwiązania typu e-biznes, mam nadzieję, że Fast 50 stanie się ważnym argumentem w dialogu z tymi firmami, które dotychczas nie wykorzystują jeszcze potencjału nowych mediów. Ranking wykazuje przecież czarno na białym, że warto!" - mówi Olgierd Cygan, dyrektor zarządzający agencji interaktywnej digital One.
Poza wykorzystaniem Internetu i nowoczesnych technologii, które niewątpliwie wpływają na optymalizację procesów biznesowych, wśród innych czynników warunkujących wzrost wymieniano: doskonałą jakość produktów (36%), odpowiednio dobrany moment wejścia na rynek (28%), wysokie kwalifikacje kadry (24%), autorskie technologie oraz dostępność kapitału.