Wiadomości:
Reklama internetowa przeżywa głęboki kryzys.
utworzono: 22-08-2007
Autor: Dziennik Internautów - mm
Jak udało nam się dowiedzieć reklama interentowa przeżywa głęboki kryzys i nie jest to spowodowane wakacjami. Od dawna wiadomo, że na serwisach internetowych nie oferujących płatnej przestrzeni np. po wysłaniu sms'a, trudno jest zarobić, ale aż do tego stopnia!

Większość sieci reklamowych przestała przyjmować do swego grona witryny rozrywkowe. Szanse na reklamę z prawdziwego zdarzenia mają jedynie portale i wybitne serwisy branżowe. Czy brak reklamodawców dla witryn rozrywkowych do powód tak gigantycznej rozbierzności finansowej pomiędzy witrynami z sieci reklamowej, a tych z poza? Proszę przyjrzyć się ceną: AleJaja.pl - 1 zł. za 1.000 odsłon, Dowcipy.pl - 60 zł. za 1.000 odsłon! To są strony z tej samej kategori, dlaczego taka rozbierzność ? Ile można zarobić realnie na reklamie np. sklepu z koszulkami ? 1.000 odsłon DOBREGO bannera 468x60 to góra 6-9 kliknięć, więc w.d. standardów potrzebne jest 10.000 odsłon, aby sprzedać 1,3 koszulki, czyli zarobić ok. 10 zł. Dlatego takim witryną jak ww. Alejaja.pl opłaca się wystawiać takie ceny. Osobiście nie widziałem przez dłuuuugi czas jakiś komercyjnych reklam na tego typu stronach. Witryna Epuls.pl - serwis, którego widownia to głównie ludzie młodzi. Miesięcznie prawie 10.000.000 odsłon, a wyświetlane reklamy ... na górze banner z systemu wymiany bannerami Banermania, po prawej stronie, jakiś niewymiarowy skyscraper promujący zdaje się, że jakąś nową usługe na Epuls.pl ! Reklam komercyjnych znów brak. Można zauważyć, że zarabiają serwisy smsowe. SMSbox, strona główna wygląda na jeden wielki słop reklamowy, na górze billboard 750x100, po prawej wielki skyscraper 160x600, a po środku jeszcze wielki rectangle. Przez chwile myślałem, że to jedno wielkie intro i szukałem przycisku "Skip Intro". Według mnie internet niedługo podzieli się na ten świadczący usługi prawie bez reklam, ale po opłacie i ten który świadczy usługi wzamian za setki kilobajtów ściąganych reklam w technologi flash, na które klika co tysięczny użytkownik (bo tak będzie). Może przytocze jeszcze fragment wypowiedzi Pawła Gruszeckiego zamieszczonej na Polskim forum E-biznesu www.cneb.pl/forum 25.01.2002: "Przy okazji napomknę o reklamach, gdyż w naszym przypadku bardzo widoczne było (i jest), że rynek reklam totalnie leży. Generowaliśmy miesięcznie około 3 milionów bannerów (oprócz swoich mielismy także do dyspozycji powierzchnię reklamową na bardzo popularnym serwisie z downloadem http://www.staregry.pl/). Na naszych usługach była podobno najlepsza agencja reklamowa w kraju - IDM z grupy SuperMedia. I co? Zyski z reklam nie przekraczały 1000 złotych miesięcznie, a 90% powierzchni reklamowej szła na autopromocję lub bartery." No właśnie, a zakładając, że całą przestrzeń reklamową tego serwisu generującego dziennie 3.000.000 odsłon, przekazałoby się firmie sprzedającej koszulki, to zysk miesięczny wynosiłby 3x tyle co w firmie. Czyż to nie wspaniałe... Podsumowując drogi webmasterze musisz starać się być najlepszym z najlepszych i gromadzić na swojej stronie stałych użytkowników. Niezastąpione do tego celu są: Codziennie aktualizacje, newsletter, bardzo dobra jakość merytoryczna i graficzna! Do długim czasie, będziesz mógł wprowadzić dostęp po opłacie, i zarabiać realne pieniądze. Internetowy biznes jest bardzo ciężki!
Komentarze
Brak komentarzy