Liczne ostatnio promocje oraz obniżanie ceny na dostęp do internetu wskazywałyby na ożywienie polskiego rynku. Niestety, najnowsze wyniki badań SMG/KRC potwierdzają, że w przypadku korzystania z sieci www jeszcze daleko nam do krajów UE (także nowych członków Unii) czy USA.
Badania przeprowadzane przez SMG/KRC wskazują, że liczba serfujących Polaków bardzo powoli, choć systematycznie rośnie. Pocieszający jest fakt, że zwiększa się odsetek osób codziennie korzystających z dobrodziejstw internetu.
SMG/KRC podało, iż z internetu korzysta 25 proc. Polaków w wieku od 15 do 75 lat. Ponad połowa internautów (54,3 proc.) korzysta z internetu w domu, 24,4 proc. - w pracy, 23,8 proc. - w szkole lub na uczelni, 15 proc. - u znajomych lub w kawiarni internetowej.
Codziennie lub prawie codziennie z internetu korzysta 40,5 proc. badanych, kilka razy w tygodniu 26,3 proc., raz na tydzień 15,5 proc., kilka razy w miesiącu 11,3 proc., raz na miesiąc 4,2 proc., a rzadziej niż raz na miesiąc 2,2 proc. badanych.
Jeśli chodzi o popularność stron, w pierwszej trójce nadal te same portale: Onet, Wirtualna Polska oraz Interia. Badania dotyczą okresu maj-lipiec 2004 r.
Badania przeprowadzane przez SMG/KRC wskazują, że liczba serfujących Polaków bardzo powoli, choć systematycznie rośnie. Pocieszający jest fakt, że zwiększa się odsetek osób codziennie korzystających z dobrodziejstw internetu.
SMG/KRC podało, iż z internetu korzysta 25 proc. Polaków w wieku od 15 do 75 lat. Ponad połowa internautów (54,3 proc.) korzysta z internetu w domu, 24,4 proc. - w pracy, 23,8 proc. - w szkole lub na uczelni, 15 proc. - u znajomych lub w kawiarni internetowej.
Codziennie lub prawie codziennie z internetu korzysta 40,5 proc. badanych, kilka razy w tygodniu 26,3 proc., raz na tydzień 15,5 proc., kilka razy w miesiącu 11,3 proc., raz na miesiąc 4,2 proc., a rzadziej niż raz na miesiąc 2,2 proc. badanych.
Jeśli chodzi o popularność stron, w pierwszej trójce nadal te same portale: Onet, Wirtualna Polska oraz Interia. Badania dotyczą okresu maj-lipiec 2004 r.