Najnowszy raport Dataquest to zachęcające wieści dla branży telefonii komórkowej - sprzedaż telefonów wzrosła prawie o 8% w porównaniu do roku ubiegłego.
W trzecim kwartale tego roku sprzedano 104 mln sztuk telefonów, co w porównaniu z 97 mln w analogicznym okresie ubiegłego roku stanowi wzrost o 7,8 %. Szczególnie istotne zdaniem analityków jest to, że wzrost zapotrzebowania na telefony zanotowano we wszystkich regionach objętych badniem Dataquest. Z dużym prawdopodobieństwem można przyjąć, że wzrost ten może objąc także i czwarty kwartał tego roku, za sprawą wprowadzenia na rynek nowych telefonów wyposażonych w dodatkowe akcesoria, jak np. moduły fotograficzne.
Wsród producentów telefonów na pierwszym miejscu umocniła się Nokia, zwiększając swój udział w globalnym rynku "komórek" z 34% do prawie 36%. W Europie prawie połowa telefonów pochodzi z Finlandii. Daleko za Nokią pozostali inni producenci: Motorola posiada 14% udziałów na rynku, Samsung 11%, a Siemens tylko 8 %. W ostatnim kwartale Motorola zanotowała spadek udziałów. Według Dataquest zmniejszenie znaczenia firmy na rynku było głównie spowodowane poważnym opóźnieniem wprowadzenia na rynek dwóch nowych modeli telefonów - T720 i C330 - zapowiadanych na początek trzeciego kwaratału.
Motorola nie jest pewna pozycji na swoich głównych rynkach w USA i Chinach, stąd aby poprawić swoją sytuację w branży, w następnym kwartale powinna silniej zaznaczyć swoją obecność na rynkach europejskim i azjatyckim
Na ustabilizowanych rynkach, jak europejski, sprzedaż będzie stymulowna głównie przez wymianę telefonów przez dotychczasowych użytkowników. Połączenie kolorów, wbudowanych aparatów i innych gadżetów będzie "wabić" nowych klientów przez następne 18 miesięcy, jednak po tym okresie w celu pobudzenia sprzedaży producenci będą musieli zaproponować coś nowego.
W trzecim kwartale tego roku sprzedano 104 mln sztuk telefonów, co w porównaniu z 97 mln w analogicznym okresie ubiegłego roku stanowi wzrost o 7,8 %. Szczególnie istotne zdaniem analityków jest to, że wzrost zapotrzebowania na telefony zanotowano we wszystkich regionach objętych badniem Dataquest. Z dużym prawdopodobieństwem można przyjąć, że wzrost ten może objąc także i czwarty kwartał tego roku, za sprawą wprowadzenia na rynek nowych telefonów wyposażonych w dodatkowe akcesoria, jak np. moduły fotograficzne.
Wsród producentów telefonów na pierwszym miejscu umocniła się Nokia, zwiększając swój udział w globalnym rynku "komórek" z 34% do prawie 36%. W Europie prawie połowa telefonów pochodzi z Finlandii. Daleko za Nokią pozostali inni producenci: Motorola posiada 14% udziałów na rynku, Samsung 11%, a Siemens tylko 8 %. W ostatnim kwartale Motorola zanotowała spadek udziałów. Według Dataquest zmniejszenie znaczenia firmy na rynku było głównie spowodowane poważnym opóźnieniem wprowadzenia na rynek dwóch nowych modeli telefonów - T720 i C330 - zapowiadanych na początek trzeciego kwaratału.
Motorola nie jest pewna pozycji na swoich głównych rynkach w USA i Chinach, stąd aby poprawić swoją sytuację w branży, w następnym kwartale powinna silniej zaznaczyć swoją obecność na rynkach europejskim i azjatyckim
Na ustabilizowanych rynkach, jak europejski, sprzedaż będzie stymulowna głównie przez wymianę telefonów przez dotychczasowych użytkowników. Połączenie kolorów, wbudowanych aparatów i innych gadżetów będzie "wabić" nowych klientów przez następne 18 miesięcy, jednak po tym okresie w celu pobudzenia sprzedaży producenci będą musieli zaproponować coś nowego.