Badania opublikowane przez organizację IAB (Interactive Advertising Bureau) ukazują, że reklama w wyszukiwarkach ma znaczny, pozytywny wpływ na znajomość marki. Pozycja serwisu internetowego w wynikach wyszukiwania ma kluczowe znacznie w budowaniu świadomości o marce (pozycje poniżej 5 praktycznie nie mają wpływu.
W docelowej grupie poddanej badaniu, o 27% procent wzrosło rozpoznanie marki. Respondenci podczas badania nie byli zapoznani z celem przeprowadzanych testów i nieświadomie widzieli ekspozycję reklamy w płatnych wynikach wyszukiwarki. Wzrost o 27%, w porównaniu do grupy, która nie miała możliwości zapoznać się z reklamą, jest znaczny. Przeczy on ogólnemu przekonaniu, że reklama płatna w wyszukiwarkach jest ignorowana przez użytkowników.
Równie duży wzrost, bo o 23%, zaobserwowano w przypadku reklamy ukazującej się w niezależnych serwisach internetowych, umieszczanych w oparciu o analizę kontekstową treści.
- Ostatnie badanie przeprowadzone przez IAB dowodzi, że płatna reklama w wynikach wyszukiwarek jest niezbędną, integralną częścią stategii marketingu internetowego - konkluduje wyniki badań Eric Rasmussen z IAB.
W docelowej grupie poddanej badaniu, o 27% procent wzrosło rozpoznanie marki. Respondenci podczas badania nie byli zapoznani z celem przeprowadzanych testów i nieświadomie widzieli ekspozycję reklamy w płatnych wynikach wyszukiwarki. Wzrost o 27%, w porównaniu do grupy, która nie miała możliwości zapoznać się z reklamą, jest znaczny. Przeczy on ogólnemu przekonaniu, że reklama płatna w wyszukiwarkach jest ignorowana przez użytkowników.
Równie duży wzrost, bo o 23%, zaobserwowano w przypadku reklamy ukazującej się w niezależnych serwisach internetowych, umieszczanych w oparciu o analizę kontekstową treści.
- Ostatnie badanie przeprowadzone przez IAB dowodzi, że płatna reklama w wynikach wyszukiwarek jest niezbędną, integralną częścią stategii marketingu internetowego - konkluduje wyniki badań Eric Rasmussen z IAB.