W ciągu pierwszego tygodnia działalności, europejski oddział internetowego sklepu muzycznego Apple iTunes sprzedał już 800 tys. plików. Aż 450 tys. piosenek kupili Brytyjczycy, resztę – Niemcy i Francuzi.
Tak wysoka sprzedaż oznacza, że iTunes natychmiast po debiucie na rynku europejskim stało się na naszym kontynencie najpopularniejszym sklepem tego typu, sprzedając w ciągu tygodnia aż 16-krotnie więcej utworów niż konkurencyjna usługa OD2. Do tego wyniku zapewne przyczyniły się umowy o wyłącznej dystrybucji wybranych utworów takich wykonawców jak Pixies, Anastacia, Alicia Keyes czy Herbert Gronemeyer, którzy znaleźli się w czołówce najlepiej sprzedających się piosenek iTunes.
Wszystko wskazuje na to, że iTunes jest na najlepszej drodze do powtórzenia w Europie swojego sukcesu z USA, gdzie od kwietnia 2003 Apple sprzedało blisko 85 mln utworów.
Tak wysoka sprzedaż oznacza, że iTunes natychmiast po debiucie na rynku europejskim stało się na naszym kontynencie najpopularniejszym sklepem tego typu, sprzedając w ciągu tygodnia aż 16-krotnie więcej utworów niż konkurencyjna usługa OD2. Do tego wyniku zapewne przyczyniły się umowy o wyłącznej dystrybucji wybranych utworów takich wykonawców jak Pixies, Anastacia, Alicia Keyes czy Herbert Gronemeyer, którzy znaleźli się w czołówce najlepiej sprzedających się piosenek iTunes.
Wszystko wskazuje na to, że iTunes jest na najlepszej drodze do powtórzenia w Europie swojego sukcesu z USA, gdzie od kwietnia 2003 Apple sprzedało blisko 85 mln utworów.