Wiadomości:
Stop dyskryminacji - jedna cena w Internecie
utworzono: 22-08-2007
Autor: Dziennik Internautów - mm
Dotychczasowa polityka cenowa europejskich linii lotniczych dyskryminowała pasażerów ze względu na kraj zamieszkania. Na przykład cena przelotu w dwie strony z Brukseli do Warszawy była średnio nawet o 30 proc. niższa, jeśli bilet był odbierany w Polsce. Dyskryminacja stała się szczególnie widoczna przy sprzedaży przez Internet, gdzie bardzo szybko można porównać ceny.

Komisja twierdzi, że jeden z pasażerów zgłosił przypadek różnicy w cenie sięgającej nawet 300 proc. Po interwencji Brukseli większość europejskich przewoźników przyznała, że stosuje różne taryfy biletowe. Pierwsze testowe kontrole potwierdzają, że dyskryminacja się skończyła.

Według Komisji, różnice będą się mogły zdarzać przy zakupie biletów w wersji papierowej, kiedy to koszty mogą zależeć od miejsca sprzedaży. Ale bilet na przelot na określonej trasie, w tej samej klasie i kupiony w tym samym terminie powinien kosztować tyle samo w Polsce, ile np. w Belgii.
Źródła
di.com.pl
Zobacz też:
europa.eu.int/comm
Komentarze
Brak komentarzy