Firma Roxio, producent oprogramowania dla nagrywarek, chce wykupić za 5,3 mln USD zamkniety od września serwis Napster.
Roxio zapowiedziało, że transakcja będzie dotyczyć aktywów i opłat za prawa autorskie, odmówiła zaś przejęcia zobowiązań wynikających z rozstrzygnięć spraw sądowych. Notowana na amerykańskiej giełdzie Nasdaq, firma Roxio proponuje 5 mln USD w gotówce i 100 tys. akcji po 3,38 USD za sztukę, wg kursu czwartkowego. Chris Gorog, szef wykonawczy Roxio powiedział: "Wykupując Napstera, spodziewamy się zwiększenia naszej roli w obszarze mediów cyfrowych i poprawy oferty dla klientów". Dalsze szczegóły na temat przyszłości Napstera firma zaprezentuje w grudniu, po decyzji Sądu Upadłościowego dotyczącej zgody na sprzedaż serwisu. Werdykt w sprawie przyszłości Napstera ma zapaść 27 listopada. Sąd Upadłościowy odmówił już we wrześniu sprzedaży Napstera niemieckiemu gigantowi medialnemu Bartelsmann. Wbrew odmowie, od zamknięcia serwisu pojawiło się wiele ofert wykupienia serwisu, niektóre nawet za 6 mln USD.
Roxio zapowiedziało, że transakcja będzie dotyczyć aktywów i opłat za prawa autorskie, odmówiła zaś przejęcia zobowiązań wynikających z rozstrzygnięć spraw sądowych. Notowana na amerykańskiej giełdzie Nasdaq, firma Roxio proponuje 5 mln USD w gotówce i 100 tys. akcji po 3,38 USD za sztukę, wg kursu czwartkowego. Chris Gorog, szef wykonawczy Roxio powiedział: "Wykupując Napstera, spodziewamy się zwiększenia naszej roli w obszarze mediów cyfrowych i poprawy oferty dla klientów". Dalsze szczegóły na temat przyszłości Napstera firma zaprezentuje w grudniu, po decyzji Sądu Upadłościowego dotyczącej zgody na sprzedaż serwisu. Werdykt w sprawie przyszłości Napstera ma zapaść 27 listopada. Sąd Upadłościowy odmówił już we wrześniu sprzedaży Napstera niemieckiemu gigantowi medialnemu Bartelsmann. Wbrew odmowie, od zamknięcia serwisu pojawiło się wiele ofert wykupienia serwisu, niektóre nawet za 6 mln USD.