Wiadomości:
Klienci boją się bankowości elektronicznej
utworzono: 22-08-2007
Autor: Dziennik Internautów - mm
Niewielka dostępność internetu oraz nawyki klientów są największymi przeszkodami w rozwoju bankowości elektronicznej, wynika z badań przedstawionych we wtorek podczas VII Forum Bankowości Elektronicznej przez Michała Polasika z Uniwersytetu Mikołaja Kopernika (UMK) w Toruniu. Przyczyny te wskazywało po 79 proc. bankowców ankietowanych na przełomie 2003 i 2004 roku.

Kolejne przyczyny to brak zaufania i poczucia bezpieczeństwa w Internecie (65 proc. wskazań), niski poziom edukacji informatycznej (47 proc.), słaba infrastruktura techniczna (44 proc.), nieodczuwanie potrzeby korzystania z bankowości elektronicznej przez klientów (35 proc.) oraz niski poziom edukacji ekonomicznej społeczeństwa (29 proc.). Pomimo to banki przewidują, że w 2006 roku główną metodą kontaktu klientów detalicznych z bankami będzie internet (97 proc.)

Wejście Polski w struktury UE powinno również zaowocować pojawieniem się nowych marek i nowej konkurencji, obniżeniem prowizji oraz podniesieniem jakości usług na rynku bankowości elektronicznej. Jednym z przejawów wejścia do UE będzie upowszechnienie możliwości dokonywania przelewów za granicę oraz korzystanie z rachunków walutowych do czasu przejścia ze złotego na euro.

W badaniu UMK uczestniczyły 34 banki, które posiadają ponad 99 proc. udziału w rynku bankowości elektronicznej. W Polsce na koniec 2006 roku było ok. 1,6 mln kont w bankowości elektronicznej.


Źródła
di.com.pl
Komentarze
Brak komentarzy