Badania przeprowadzone w Londynie wykazały, że blisko trzy czwarte pracowników biurowych było skłonnych zdradzić swoje hasło do sieci korporacyjnej w zamian za czekoladowy batonik - donosi serwis ENTER za ZDNet.
Badania przeprowadzili organizatorzy targów i konferencji na temat e-bezpieczeństwa Infosecurity Europe 2004, która ma się odbyć w stolicy Wielkiej Brytanii w przyszłym tygodniu. Ankieterzy umieszczeni zostali na stacji metra Liverpool Street. Ich zadaniem było "wychwytywanie" pracowników biurowych, a następnie oferowanie zagadniętym pasażerom czekoladowego batonikak w zamian za wyjawienie hasła do firmowego komputera.
Ku zdumieniu badaczy 37% zagadniętych osób zgodziło się od razu, a dalsze 34% ulegało i przyznawało rację po komentarzu ankietera, że hasłem tym musi być imię ich dziecka albo domowego zwierzaka.
Zdaniem szefowej targów Claire Sellick, wyniki tego badania świadczą o tym, że pracodawcy przykładają zdecydowanie zbyt niską wagę do szkoleń pracowników w zakresie procedur bezpieczeństwa w firmie. Przeprowadzony eksperyment wykazał też, że zdecydowana większość badanych deklaruje niezadowolenie i stres związany z koniecznością zapamiętywania zbyt dużej ilości haseł. Ankietowani wyrażali pragnienie wprowadzenia zamiast tego identyfikacji opartej na danych biometrycznych (jak odciski palców) lub na odrębnych kartach chipowych.
Badania przeprowadzili organizatorzy targów i konferencji na temat e-bezpieczeństwa Infosecurity Europe 2004, która ma się odbyć w stolicy Wielkiej Brytanii w przyszłym tygodniu. Ankieterzy umieszczeni zostali na stacji metra Liverpool Street. Ich zadaniem było "wychwytywanie" pracowników biurowych, a następnie oferowanie zagadniętym pasażerom czekoladowego batonikak w zamian za wyjawienie hasła do firmowego komputera.
Ku zdumieniu badaczy 37% zagadniętych osób zgodziło się od razu, a dalsze 34% ulegało i przyznawało rację po komentarzu ankietera, że hasłem tym musi być imię ich dziecka albo domowego zwierzaka.
Zdaniem szefowej targów Claire Sellick, wyniki tego badania świadczą o tym, że pracodawcy przykładają zdecydowanie zbyt niską wagę do szkoleń pracowników w zakresie procedur bezpieczeństwa w firmie. Przeprowadzony eksperyment wykazał też, że zdecydowana większość badanych deklaruje niezadowolenie i stres związany z koniecznością zapamiętywania zbyt dużej ilości haseł. Ankietowani wyrażali pragnienie wprowadzenia zamiast tego identyfikacji opartej na danych biometrycznych (jak odciski palców) lub na odrębnych kartach chipowych.