TP SA nie jest zadowolona z tegorocznych wyników w sprzedaży szerokopasmowego dostępu do Internetu, donosi dzisiejsza Gazeta Wyborcza. Pomimo różnych promocji oraz wprowadzenia tańszego wariantu Neostrady, w pierwszym kwartale liczba aktywnych użytkowników tej usługi powiększyła się o 19 tys.
W ubiegłym roku sprzedaż Neostrady była dużo bardziej dynamiczna, choć i tak nie zrealizowano planu. Pierwsze miesiące 2004 roku okazały się niezbyt korzystne - według artykułu w Gazecie Wyborczej, plan sprzedaży Neostrady wykonany został tyko w trzech czwartych.
Warto zauważyć, że rok 2003 zamknięty został z liczbą 177 tys. użytkowników Noestrady, a plan na koniec roku 2004 to osiągnięcie 461 tys. klientów.
TP SA podaje, iż po wprowadzeniu tańszej wersji Noeostrady (o przepustowości 128 kb/s) sprzedaż obu wersji usługi podzieliła się prawie równomiernie (50/50). Przedstawiciele TP zrzucają słabszą popularność Neostrady na barki trudnej sytuacji materialnej Polaków. Ponadto według TP wielu potencjalnych klientów zwlekało z dokonaniem zakupu do wyjaśnienia wysokości podatku VAT na Internet.
Zdaniem Mariusza Gacy, dyrektora pionu multimediów TP SA, Neostrada ma również dosyć silnych konkurentów w postaci telewizji kablowych (ponad 150 tys. użytkowników) oraz sieci osiedlowych, których liczbę klientów szacuje się na ok 400 tys.
TP już obniżyła cenę za instalację oraz cenę modemu. Wkrótce chce również zwiększyć zasięg Neostrady - w obecnej chwili usługa dostępna jest dla 68 proc. klientów TP, do końca tego roku jej zasięg ma objąć 73 proc. klientów, a w roku 2005 już 80-85 proc.
W ubiegłym roku sprzedaż Neostrady była dużo bardziej dynamiczna, choć i tak nie zrealizowano planu. Pierwsze miesiące 2004 roku okazały się niezbyt korzystne - według artykułu w Gazecie Wyborczej, plan sprzedaży Neostrady wykonany został tyko w trzech czwartych.
Warto zauważyć, że rok 2003 zamknięty został z liczbą 177 tys. użytkowników Noestrady, a plan na koniec roku 2004 to osiągnięcie 461 tys. klientów.
TP SA podaje, iż po wprowadzeniu tańszej wersji Noeostrady (o przepustowości 128 kb/s) sprzedaż obu wersji usługi podzieliła się prawie równomiernie (50/50). Przedstawiciele TP zrzucają słabszą popularność Neostrady na barki trudnej sytuacji materialnej Polaków. Ponadto według TP wielu potencjalnych klientów zwlekało z dokonaniem zakupu do wyjaśnienia wysokości podatku VAT na Internet.
Zdaniem Mariusza Gacy, dyrektora pionu multimediów TP SA, Neostrada ma również dosyć silnych konkurentów w postaci telewizji kablowych (ponad 150 tys. użytkowników) oraz sieci osiedlowych, których liczbę klientów szacuje się na ok 400 tys.
TP już obniżyła cenę za instalację oraz cenę modemu. Wkrótce chce również zwiększyć zasięg Neostrady - w obecnej chwili usługa dostępna jest dla 68 proc. klientów TP, do końca tego roku jej zasięg ma objąć 73 proc. klientów, a w roku 2005 już 80-85 proc.