kurier 1

<1>

2006-04-10 12:35:10
Jak kiedyś pisano jeszcze w starej, dobrej "Magii i Mieczu": w świecie Warhammera w przeciwieństwie do swiatów przesyconych magią do szpiku kości jak światy D&D czy Earthdawn (i wiele, wiele innych) przedmioty magiczne istnieją, ale są rzadkością. Ciężko powiedzieć, że coś jest rzadkie, kiedy kilku ludzi w jednej zgrai ma takich po kilka. Najzabawniejsze i najciekawsze zarazem kampanie opiera się zazwyczaj na jednym i to na dodatek słabym przedmiocie (chociażby mała obrączka, którą jakiś niziołek kiedyś musiał do wulkanu wrzucić). Nie zgodzę się ze stwierdzeniami, że potężna broń może popsuć klimat rozgrywki: ona go na pewno popsuje. Artykułów o potężnych artefaktach jest mnóstwo, może warto by było stworzyć takie, które tylko subtelnie wpływają na rozgrywkę, a świetnie budują jej klimat?

Co do samego artykułu: niesie ze sobą ciekawe przesłanie, jednak cały czas ma się wrażenie, że "to już chyba gdzieś widziałem" ;) Czekam na dalsze artykuły, mam nadzieję, że moje komentarze na coś się przydadzą ;)